Nowa Panamera S Hybrid

Model Panamera S Hybrid, kontynuując sukces czterodrzwiowego pojazdu klasy Gran Turismo, otwiera nowy rozdział w realizowanej przez firmę Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG w Stuttgarcie koncepcji „Porsche Intelligent Performance”. Nowe Gran Turismo, nie tracąc ani swego sportowego charakteru, ani elegancji, łączy maksymalną moc całkowitą zespołu napędowego (380 KM) z imponująco niskim zużyciem paliwa na poziomie tylko 6,8 l/100 km w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (NEDC). Odpowiada to emisji CO2 równej tylko 159 g/km. Dzięki temu Panamera S Hybrid jest nie tylko najbardziej ekonomicznym Porsche w historii, lecz także wyprzedza w kategoriach redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 wszystkie produkowane obecnie samochody w pełni hybrydowe w swojej klasie.

 

Panamera S Hybrid wyznacza nowe standardy, zarówno w zakresie osiągów rozumianych klasycznie, jak i w stosunku do cech pojazdów hybrydowych. Z miejsca przyśpiesza do prędkości 100 km/h w 6,0 s. i osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. Korzystając z samego silnika elektrycznego można jechać, w zależności od warunków drogowych, z prędkością do 85 km/h, a zasięg takiej jazdy wynosi ok. dwóch kilometrów. Ponadto, napęd hybrydowy Porsche jako jedyny na świecie jest w stanie uzyskać dodatkową redukcję zużycia paliwa dzięki tak zwanemu „żeglowaniu” na autostradach i drogach ekspresowych. Tryb ten polega na rozłączeniu i wyłączeniu silnika spalinowego przy prędkościach do 165 km/h (w modelu Cayenne S Hybrid próg ten wynosi 156 km/h) w fazach jazdy, w których silnik ten nie dostarcza mocy.

Samochód napędza zespół silników wcześniej wykorzystany i sprawdzony w modelu Cayenne S Hybrid. Głównej siły napędowej dostarcza trzylitrowy, doładowany sprężarką silnik V6 o mocy 333 KM (245 kW), wspierany przez silnik elektryczny o mocy 47 KM (34 kW). Każda z tych jednostek może napędzać Panamerę S Hybrid samodzielnie lub wspólnie z drugą. Silnik elektryczny pełni przy okazji rolę alternatora i rozrusznika. Wraz ze sprzęgłem rozdzielającym tworzy on zwarty układ hybrydowy, mieszczący się pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią biegów. Silnik elektryczny podłączony jest do akumulatora niklowo-metalowo-wodorkowego (NiMh), gromadzącego energię odzyskiwaną w fazach hamowania i normalnej jazdy. Rolę przekładni pełni znana, ośmiobiegowa skrzynia Tiptronic S, montowana standardowo w modelach Cayenne i wyróżniająca się bogatym zakresem przełożeń.

Zakres wyposażenia standardowego Panamery S Hybrid jest jeszcze szerszy niż bogato wyposażonej Panamery S z silnikiem ośmiocylindrowym. Na przykład, model hybrydowy posiada w standardzie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne obejmujące amortyzatory adaptacyjne z elektronicznym systemem kontroli tłumienia (PASM), układ Servotronic, uzależniający siłę wspomagania kierownicy od prędkości  jazdy oraz wycieraczkę tylnej szyby. W nowym Gran Turismo zastosowano także wyświetlacz podający kierowcy wszystkie istotne informacje na temat bieżącego stanu funkcjonowania układu hybrydowego – jest  to nowatorskie rozwiązanie przejęte z modelu Cayenne S Hybrid.

Panamera S Hybrid pojawi się w sprzedaży w czerwcu 2011 r. Światowa premiera modelu Panamera S Hybrid odbędzie się na Salonie Samochodowym w Genewie na początku marca br.

Zobacz również:

  • Nowe Porsche PanameraNowe Porsche Panamera
    Nowe Porsche Panamera lepiej niż kiedykolwiek godzi dwie przeciwstawne osobowości: osiągi rasowego samochodu sportowego i komfort luksusowej limuzyny. Druga generacja Gran Turismo awansuje do roli ikony osiągów w swoim segmencie....
  • Premiera nowego Porsche Panamera w BerliniePremiera nowego Porsche Panamera w Berlinie
    Już dziś, tj. 28 czerwca, w Berlinie odbędzie się międzynarodowa premiera prasowa nowego Porsche Panamera. Pierwszą publiczną prezentację modelu, przed którym postawiono cel wyznaczenia nowych standardów w klasie czterodrzwiowych samochodów sportowych, uświetni spektakularny pokaz łączący ...
  • Mission E – elektryczny koncept PorscheMission E – elektryczny koncept Porsche
    Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie marka Porsche zaprezentowała swój najnowszy samochód Mission E - pierwszy w historii marki czteroosobowy samochód sportowy z napędem elektrycznym. Koncepcyjny pojazd łączy niepowtarzalny, emocjonujący design Porsche z doskonałą wydajnością i pion...
Luksusowa mapa kraju
Luksusowe marki
American VintageAmerican Vintage
American Vintage to znana francuska marka założona w 2005 roku przez Mickaël Azoulay. Mimo francuskiego pochodzenia projektantka czerpie inspiracje...
Armani CollezioniArmani Collezioni
Armani Collezioni to jedna z luksusowych marek w portfolio Giorgio Armaniego powołana do życia w 2000 roku. W hierarchii ekskluzywności znajduje si...
BaldininiBaldinini
Firma Baldinini powstała w 1910 roku w San Mauro Pascoli we Włoszech. Wtedy to rodzina Baldininich zdecydowała się otworzyć pierwszy zakład prod...
Projektanci mody
Mariusz PrzybylskiMariusz Przybylski
Mariusz Przybylski modą zainteresował się w Liceum Plastycznym. Zafascynowanie to było na tyle poważne, że postanowił je kontynuować podczas s...
Maciej ZieńMaciej Zień
Maciej Zień urodził się 24 kwietnia 1979 roku w Lublinie. Swoją pasję związaną ze światem mody rozwijał w Liceum Sztuk Plastycznych w rodzinn...
Paprocki&BrzozowskiPaprocki&Brzozowski
Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski to najpopularniejszy duet projektantów mody w naszym kraju. Zarówno Marcin, jak i Mariusz są absolwentami Wydz...