Nowa marka modowa na polskim rynku – La Mania

Debiutująca marka pret-a-porter La Mania to świeże zjawisko na polskiej scenie modowej. Koncepcja marki opiera się na dialogu między subtelną zmysłowością, a siłą współczesnej indywidualistki. Twórczynią marki jest podziwiana za styl oraz biznesową intuicję Joanna Przetakiewicz. Za kształt kolekcji odpowiada jedna z najbardziej utalentowanych polskich projektantek nowego pokolenia Magdalena Butrym. Kreatywny duet wierzy, że piękno jest czymś, co wystarczy w sobie odkryć i świadomie kreować. Wizja projektantki jest zarysowana jasno: „Nasz styl nazwałabym nowym minimalizmem. Neutralna paleta kolorów, zdecydowana konstrukcja i czyste linie wydobywają z kobiecej sylwetki jej naturalny wdzięk.” Efekty obejrzeć można w pierwszym butiku marki La Mania w warszawskiej Galerii Mokotów.

 

„Luksusem jest dla nas piękno rodzące się z więzi między kobietą a modą. Sekretem ich udanego związku są właściwe proporcje. Dlatego minimalizm form przełamujemy akcentami podkreślającymi zmysłowość, a klasykę odświeżamy najnowszymi trendami. Stawiamy na klasę i dyskretny szyk. To według nas najlepsza oprawa dla nowoczesnej kobiety i jej pewności siebie” – tak markę La Mania charakteryzuje jej założycielka Joanna Przetakiewcz. Pytana o swoje inspiracje  powołuje się na pełne pasji kobiety, które spotyka na co dzień: „Modę darzymy namiętnością i pragniemy, aby nasz styl odwzajemniał to uczucie kobietom”.

Premierowa kolekcja La Mania nawiązuje do aktywnego stylu życia współczesnych kobiet. Opierając się na aktualnych trendach światowej mody, marka tworzy krótkie kolekcje, które zaskakują praktycznością i pozwalają czuć się pięknie i komfortowo w ciągu całego dnia. Stąd w kolekcji La Mania oprócz standardowych elementów garderoby (bluzki, spódnice, spodnie, marynarki, płaszcze) pojawia się pełen wachlarz sukienek od dziennych i koktajlowych po suknie wieczorowe. W ofercie znajdują się również zimowe przeboje tego sezonu takie jak pelerynki, kożuchy, sztuczne futra czy kamizelki z lamy. Klientki mogą uzupełnić wybrane przez siebie kreacje dostępnymi w sklepie akcesoriami – skórzanymi paskami, rękawiczkami czy biżuterią.

Marka stawia przede wszystkim na wysoką jakość, dlatego szczególną wagę przyłożono do selekcji tkanin. Szlachetne, naturalne kaszmirowe wełny i delikatne dzianiny miękko układając się wokół ciała, zapewniają poczucie luksusu i niezwykłego komfortu.

Projektantka Magdalena Butrym przyłożyła szczególną wagę do kolorystyki kolekcji. „Kolor moim zdaniem nie powinien tłumić osobowości, dlatego postawiłam na piaskowe, kamienne i kremowe barwy dla kontrastu uzupełnione czernią i czerwienią – najgorętszym kolorem tego sezonu. Jednak to biel jest barwą kluczem stylu La Mania, nawiązującego do klasyki i minimalizmu. Mała Biała to świeża i nowoczesna wersja jej czarnej konkurentki. Z wszystkich barw to biel jest prawdziwą kobietą: wrażliwa na komplementy światła, zmienna i pełna kontrastów. Niewinna tylko z pozoru” – komentuje Magdalena Butrym.

La Mania 3

La Mania 2

La Mania

Zobacz również:

  • Butik La Mania w domu handlowym HarrodsButik La Mania w domu handlowym Harrods
    Debiut La Manii w londyńskim Harrodsie miał miejsce w 2012 roku. Po siedmiu sezonach obecności w prestiżowym domu handlowym, La Mania otworzyła swój pierwszy autorski butik (shop-in-shop)! Z początkiem kwietnia kolekcje polskiej marki dostępne są w dziale International Designers, w sąsiedz...
  • La Mania na wiosnę i lato 2013La Mania na wiosnę i lato 2013
    La Mania, luksusowa marka pret-a-porter pod kreatywną dyrekcją Joanny Przetakiewicz, 12 września w niezwykle eleganckich wnętrzach nowo otwartego budynku Ufficio Primo zaprezentowała swoją najnowszą kolekcję na sezon wiosna-lato 2013. Tym razem inspiracją i motywem przewodnim był Feniks. ...
  • La Mania na sezon wiosna/lato 2016La Mania na sezon wiosna/lato 2016
    Inspiracją do powstania najnowszej, wiosenno-letniej kolekcji domu mody La Mania stały się projekty wnętrz Alberto Pinto. Harmonia i symetria uznana za złotą zasadę architektury jest najmocniejszą stroną jego estetyki. Szerokie pasy, najczęściej aplikowane na podłodze, idealnie porządkując...
Luksusowa mapa kraju
Luksusowe marki
American VintageAmerican Vintage
American Vintage to znana francuska marka założona w 2005 roku przez Mickaël Azoulay. Mimo francuskiego pochodzenia projektantka czerpie inspiracje...
Armani CollezioniArmani Collezioni
Armani Collezioni to jedna z luksusowych marek w portfolio Giorgio Armaniego powołana do życia w 2000 roku. W hierarchii ekskluzywności znajduje si...
BaldininiBaldinini
Firma Baldinini powstała w 1910 roku w San Mauro Pascoli we Włoszech. Wtedy to rodzina Baldininich zdecydowała się otworzyć pierwszy zakład prod...
Projektanci mody
Mariusz PrzybylskiMariusz Przybylski
Mariusz Przybylski modą zainteresował się w Liceum Plastycznym. Zafascynowanie to było na tyle poważne, że postanowił je kontynuować podczas s...
Maciej ZieńMaciej Zień
Maciej Zień urodził się 24 kwietnia 1979 roku w Lublinie. Swoją pasję związaną ze światem mody rozwijał w Liceum Sztuk Plastycznych w rodzinn...
Paprocki&BrzozowskiPaprocki&Brzozowski
Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski to najpopularniejszy duet projektantów mody w naszym kraju. Zarówno Marcin, jak i Mariusz są absolwentami Wydz...