Louis Vuitton Menswear AW2013

Najnowsza, męska kolekcja domu mody Louis Vuitton zainspirowana została podróżą w Himalaje, a w szczególności położonym we wschodniej ich części Królestwem Bhutanu. Mając na uwadze fakt, iż Bhutan jest jedynym miejscem na świecie, gdzie śnieżne pantery i tygrysy swobodnie przecinają ludzkie ścieżki, Kim Jones – odpowiadający za męskie kolekcje i pracujący pod artystyczną dyrekcją Marca Jacobsa – wybrał irbisa jako motyw przewodni jesienno-zimowej kolekcji. Charakterystyczny wzór centkowanej sierści łączy poszczególne sylwetki kolekcji pojawiając się na tradycyjnych, dwurzędowych płaszczach, krótkich kurtkach, wykończeniach kołnierzy czy wykonanych z norek płaszczach. Postać śnieżnego leoparda, zaprojektowanego przez braci Chapman, zdobi również dzianinowe swetry, poszetki, krawaty oraz eleganckie muchy.  

 
Zaprezentowane na wybiegu projekty spójnie łączą tradycję ze współczesnością, doskonałe krawiectwo i sylwetki lat 50. z elementami odzieży alpinistów, minimalizm z przepychem. Nietypowe zestawienie podkreśla dodatkowo wykorzystanie elementów wspinaczkowej uprzęży jako pasków czy ozdób skórzanych toreb. Typowo sportowe motywy zestawiono z wywodzącymi się z tradycji symbolami Bhutanu – między innymi pasami i kratami zdobiącymi narodowe stroje oraz tkaninami, które uszlachetniono w najlepszych angielskich przędzalniach. Metalowe, nierzadko wykończone skórą karabińczyki oraz liny wspinaczkowe to nie jedyne nawiązanie do inspiracji Himalajami – wiele płaszczy i kurtek wykończono guzikami wykonanymi z kamieni pochodzących z rozciągających się na ponad 2,5 tysiąca kilometrów szczytów.

Stonowaną kolorystykę zdominowaną przez czerń, szarość i beż przełamują intensywne pomarańcze i czerwienie, a także   zabawne, pełne przepychu  nadruki stworzone w ramach motywu „Garden in Hell” przez wspomnianych już braci Chapman. Ich antropomorficzne zwierzęta oraz fantazyjne wzory zdobią nie tylko eleganckie, wieczorowe stroje, ale również akcesoria – torby, buty czy spinki zdobiące klapy marynarek.

Ludwig Bonnet / Louis Vuitton

Zobacz również:

  • Louis Vuitton Menswear SS2014Louis Vuitton Menswear SS2014
    Mężczyzna Louis Vuitton w sezonie wiosna-lato 2014 przemierza Stany Zjednoczone i czerpie garściami z amerykańskiej kultury - amerykański road-trip stał się bowiem główną inspiracją najnowszej kolekcji francuskiego domu mody. “The collection is really about the freedom of the road and that...
  • Louis Vuitton Menswear SS2018Louis Vuitton Menswear SS2018
    Inspiracją do kolekcji "Archipelago", zaprojektowanej przez Dyrektora Artystycznego Kolekcji Męskich Louis Vuitton Kima Jonesa, była książka Judith Schalansky "Atlas wysp odległych. Pięćdziesiąt wysp, na których nigdy nie byłam i nigdy nie będę", ale także sama idea podróży, przemieszczani...
  • Louis Vuitton Menswear SS2017Louis Vuitton Menswear SS2017
    Inspiracją dla powstania męskiej kolekcji Louis Vuitton na sezon wiosna-lato 2017 była Afryka - jako kolebka współczesnej cywilizacji oraz jako metafora powrotu do korzeni i dziedzictwa. Punkt odniesienia, który kształtuje naszą tożsamość. W najnowszej kolekcji ślady afrykańskich wpływów d...
Luksusowa mapa kraju
Luksusowe marki
American VintageAmerican Vintage
American Vintage to znana francuska marka założona w 2005 roku przez Mickaël Azoulay. Mimo francuskiego pochodzenia projektantka czerpie inspiracje...
Armani CollezioniArmani Collezioni
Armani Collezioni to jedna z luksusowych marek w portfolio Giorgio Armaniego powołana do życia w 2000 roku. W hierarchii ekskluzywności znajduje si...
BaldininiBaldinini
Firma Baldinini powstała w 1910 roku w San Mauro Pascoli we Włoszech. Wtedy to rodzina Baldininich zdecydowała się otworzyć pierwszy zakład prod...
Projektanci mody
Mariusz PrzybylskiMariusz Przybylski
Mariusz Przybylski modą zainteresował się w Liceum Plastycznym. Zafascynowanie to było na tyle poważne, że postanowił je kontynuować podczas s...
Maciej ZieńMaciej Zień
Maciej Zień urodził się 24 kwietnia 1979 roku w Lublinie. Swoją pasję związaną ze światem mody rozwijał w Liceum Sztuk Plastycznych w rodzinn...
Paprocki&BrzozowskiPaprocki&Brzozowski
Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski to najpopularniejszy duet projektantów mody w naszym kraju. Zarówno Marcin, jak i Mariusz są absolwentami Wydz...