Prezentacja kolekcji Karla Lagerfelda dla domu mody Chanel to jeden z najistotniejszych i najbardziej wyczekiwanych momentów każdego Tygodnia Mody Haute Couture. Nie inaczej było i tym razem. Zaproszonym do Grand Palais gościom Karl Lagerfeld pozwolił się na krótką chwilę przenieść do „Cambon Club”, będącego współczesną wizją nocnego klubu o niezwykle minimalistycznym wystroju. Funkcję wybiegu w tym najbardziej stylowym paryskim klubie pełniła aluminiowa podłoga otoczona okrytymi woalem lustrami oraz reprezentacyjne schody, po których modelki przechadzały się w rytm muzyki granej przez orkiestrę dyrygowaną przez Sebastiena Telliera.
Tworząc swą wiosenno-letnią kolekcję haute couture dla francuskiej marki, Karl Lagerfeld postawił na grę kontrastów łącząc niezwykle kobiecy symbol wysokiego krawiectwa, w postaci gorsetu, z symbolem mody sportowej – adidasami. Tak nietypowe zestawienie, uwzględniające dodatkowo charakterystyczną dla Chanel estetykę, wydawało się dotychczas niemożliwe do zrealizowania, jednak Karl Lagerfeld po raz kolejny udowodnił swój geniusz dopełniając jednocześnie każdą sylwetkę młodzieńczą energią i nutką nowoczesności. Charakterystyczne żakiety o zaokrąglonych ramionach i rękawach różnej długości, wieczorowe suknie z haftowanego tiulu i patchworkowej konstrukcji oraz kostiumy, które przeprojektowane zostały w bogato zdobione kamieniami i cekinami sukienki, zestawił nie tylko ze sportowymi butami w wersji haute couture, ale również stylowymi nakolannikami, nałokietnikami oraz mocowanymi na biodrach saszetkami.
Paleta kolorystyczna wiosenno-letniej kolekcji Chanel jest stonowana, dzięki czemu dodatkowo podkreśla ideę świeżości. Tworzą ją symboliczne dla marki beże i biele, róże, pastelowe i opalizujące odcienie filetów i błękitów, a także zieleń, złoto, brąz oraz czerń.