Bottega Veneta Womenswear AW2013

Tomas Maier – dyrektor kreatywny domu mody Bottega Veneta – podczas zakończonego wczoraj Mediolańskiego Tygodnia Mody zaprezentował kolekcję, która z jednej strony jest w znacznej mierze nieformalna, a z drugiej pozostaje niezwykle elegancka i wyrafinowana. Sylwetki są pełne objętości, jednak niezwykle kobiece, wyraźnie zaakcentowane w talii. Charakteru dodają im przemyślane, momentami zaskakujące linie oraz rzeźbiarskie nadające efektu trójwymiarowości konstrukcje zdobiące ramiona, kołnierze, doły płaszczy, spódnic i sukienek, a także baskinki dopasowanych topów. “The collection is about proportion, precision, ease, and the simple beauty of the material” – tak w kilku słowach swoją jesienno-zimowa kolekcję opisuje Tomas Maier.

 

By podkreślić piękno misternych konstrukcji i cięć, paleta kolorystyczna kolekcji utrzymana została w ciemnych tonacjach. Dominującą czerń momentami tylko przełamuje wyrazista czerwień, granat, perłowa biel bądź też delikatny brąz. Pomimo faktu, iż Bottega Veneta słynie ze skórzanych akcesoriów, na wybiegu pojawiło się ich niewiele. Torebki na jesień i zimę są nieco mniejsze niż w poprzednich sezonach, usztywnione i wyposażone w krótkie uszy. Zaskakują również nietypowymi połączeniami materiałów – wełen i skór, które pozwoliły na uzyskania interesujących powierzchni i efektów. Zainspirowane męskimi mokasynami, sięgają kostki buty i uzupełniono wyższym niż zwykle obcasem lub koturną. Poszczególne stylizacje dopełniły wykonane z brązu bransoletki, zegarki, łańcuchy, z przewieszonymi porcelanowymi medalionami.

Zobacz również:

  • Bottega Veneta Womenswear AW2016Bottega Veneta Womenswear AW2016
    W swej jesienno-zimowej, damskiej kolekcji dom mody Bottega Veneta proponuje selekcję niezwykle luksusowych elementów. Elementów, które po bliższym poznaniu ujawniają swoją złożoność i niepowtarzalność. Różnej grubości dzianiny zastąpiły miejsce delikatnych materiałów typowych dla koktajlo...
  • Kampania reklamowa Bottega Veneta Cruise 2015Kampania reklamowa Bottega Veneta Cruise 2015
    Kampania reklamowa Cruise 2015 domu mody Bottega Veneta, podobnie jak sama kolekcja włoskiego domu mody, zachwyca delikatnością, świeżością i romantyzmem. Kontynuując swój trwający od kilku sezonów projekt twórczych kolaboracji z początkującymi jak i uznanymi już artystami - "The Art of Co...
  • Bottega Veneta Menswear SS2015Bottega Veneta Menswear SS2015
    Podczas trwającego właśnie w Mediolanie Tygodnia Mody Męskiej swoją kolekcję na sezon wiosna/lato 2015 zaprezentował m. in. dom mody Bottega Veneta. Dyrektor kreatywny marki - Tomas Maier - na przyszły sezon proponuje prostotę i minimalizm. Pomimo tego, iż zaprezentowane na wybiegu sylwet...
Luksusowa mapa kraju
Luksusowe marki
American VintageAmerican Vintage
American Vintage to znana francuska marka założona w 2005 roku przez Mickaël Azoulay. Mimo francuskiego pochodzenia projektantka czerpie inspiracje...
Armani CollezioniArmani Collezioni
Armani Collezioni to jedna z luksusowych marek w portfolio Giorgio Armaniego powołana do życia w 2000 roku. W hierarchii ekskluzywności znajduje si...
BaldininiBaldinini
Firma Baldinini powstała w 1910 roku w San Mauro Pascoli we Włoszech. Wtedy to rodzina Baldininich zdecydowała się otworzyć pierwszy zakład prod...
Projektanci mody
Mariusz PrzybylskiMariusz Przybylski
Mariusz Przybylski modą zainteresował się w Liceum Plastycznym. Zafascynowanie to było na tyle poważne, że postanowił je kontynuować podczas s...
Maciej ZieńMaciej Zień
Maciej Zień urodził się 24 kwietnia 1979 roku w Lublinie. Swoją pasję związaną ze światem mody rozwijał w Liceum Sztuk Plastycznych w rodzinn...
Paprocki&BrzozowskiPaprocki&Brzozowski
Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski to najpopularniejszy duet projektantów mody w naszym kraju. Zarówno Marcin, jak i Mariusz są absolwentami Wydz...