Zegarki IWC w swoim wszechświecie

IWCO zegarkach IWC z Schaffhausen w świecie zegarkowych koneserów mówi się bardzo często. Choć w naszych lokalnych publikacjach z dziedziny „Styl życia”, zegarki nie goszczą aż tak często, to z grupy najbardziej prestiżowych czasomierzy, właśnie o „Schaffhausenach” mówi się dość regularnie.

„…Osobiście najbardziej lubię linie Portuguese. To perfekcyjne linia zegarków, od sportowego chrongrafu po Grande Complication. Zegarek Portuguese zawsze pasuje (można dobrać) do ubrania, które się nosi, czy jesteśmy ubrani na sportowo, czy elegancko. Na spotkaniu biznesowym, gdzie zwraca się dużą uwagę na wygląd, zegarek IWC jest zawsze na miejscu. Pokazuje, że ma się klasę i jest się koneserem…” – tak głosi fragment wywiadu pod tytułem „Globalny wymiar luksusu” jakiego magazynowi Manager MBA w październikowym numerze udzielił Henrik Ekdahl – Dyrektor Generalny IWC Schaffhausen na Europę Północną.

Trudno nie zgodzić się ze słowami przedstawiciela IWC, a znając nasz krajowy rynek, mimo niskiej u nas, w porównaniu do innych krajów sprzedaży luksusowych zegarków, możemy się wręcz pod takimi słowami podpisać. Ważne jest, że obok wywiadu ukazało się także szersze opracowanie dotyczące zegarków tej „jednej z najwyżej klasyfikowanych i  najlepiej rozpoznawalnych w Polsce” marek zegarkowych. Opracowanie nosi tytuł „We wszechświecie IWC” i obok krótkiej informacji o firmie, zawiera ciekawe wzmianki dotyczące modeli całej linii Aquatimer, w tym zegarków dedykowanych, wspierających konkretne społeczne przedsięwzięcia takie jak: „Czarny Galapagos” – dla fundacji Karola Darwina, czy kolejnego modelu poświęconego Towarzystwu im. Jacques Cousteau. Jak sugeruje autor opracowania: „W kolorowym, podwodnym świecie wysp Galapagos współgrający z czarnym strojem nurka zegarek jest swego rodzaju wymogiem elegancji…”

Materiał poświęcony zegarkom IWC kończy się informacją o kilku modelach z  linii Vintage – które powstały dla uświetnienia 140-tej rocznicy istnienia marki. Na pewno warto wspomnieć o grupie zegarków, którą w  opracowaniu reprezentuje model Portofino Vintage opisywaną jako: „ulubiona linia wzornicza naszych krajowych nabywców. Klasyczne wzornictwo to wrota do świata różnorakich rozwiązań technicznych, wymyślnych elementów zdobniczych i fascynacji historią zegarka”. Informacje takie przydadzą się każdemu czytelnikowi magazynu, nawet jeśli w swojej zawodowej pracy nie jest się wcale… menedżerem.

„…podbiliśmy podwodny świat Aquatimerami a powierzchnię (wody) zegarkami Portuguase. Niebo podbił Pilot. W kwestii podboju ziemi mamy zegarki linii Ingenieur, stworzone do funkcjonowania w naprawdę trudnych warunkach…” – mówi w dalszej części wywiadu Henrik Ekdahl. Informacja o tych kolejnych, wymienionych w wywiadzie, liniach wzorniczych pojawi się pewnie w którymś z kolejnych wydań magazynu Manager MBA.

Zachęcając do aktualnej publikacji warto jeszcze raz podkreślić, iż często spotykane w innych pismach, tylko reklamowo-promocyjne zaangażowania się redakcji, w przypadku magazynu Manager MBA jest zdecydowanie szersze i jest ciekawym potraktowaniem tego zegarkowego tematu.

Do nabycia w salonie: odCzasu doCzasu.

Władysław Meller
Odczasu doczasu logo

IWC 3

IWC 2

IWC

Zobacz również:

  • Flagowy butik IWC w Nowym JorkuFlagowy butik IWC w Nowym Jorku
    Pod koniec kwietnia szwajcarska manufaktura IWC Schaffhausen świętowała otwarcie drugiego po mieszczącym się w Hong Kongu flagowego salonu. Wybór Nowego Jorku jako jego lokalizacji  nie był przypadkowy. Założona w 1868 roku przez Florentine Ariosto Jones - amerykańskiego przedsiębiorcę, kt...
  • IWC Schaffhausen Pilot’s Watches – SIHH 2012IWC Schaffhausen Pilot’s Watches – SIHH 2012
    Początek roku to nie tylko gorący okres dla  projektantów i domów mody prezentujących swoje jesienno-zimowe kolekcje podczas tygodni mody w Mediolanie i Paryżu, ale także dla luksusowych manufaktur zegarmistrzowskich. Styczniowe targi Salon International de la Haute Horlogerie odbywające s...
  • Monsieur de Chanel – męski czasomierz ChanelMonsieur de Chanel – męski czasomierz Chanel
    Mensieur to pierwszy luksusowy zegarek Chanel zaprojektowany specjalnie dla mężczyzn. Stworzony od podstaw na bazie śmiałej wizji i pragnienia, które przerodziło się we wspaniałą i niezwykle ekskluzywną kreację. ...
Luksusowa mapa kraju
Luksusowe marki
American VintageAmerican Vintage
American Vintage to znana francuska marka założona w 2005 roku przez Mickaël Azoulay. Mimo francuskiego pochodzenia projektantka czerpie inspiracje...
Armani CollezioniArmani Collezioni
Armani Collezioni to jedna z luksusowych marek w portfolio Giorgio Armaniego powołana do życia w 2000 roku. W hierarchii ekskluzywności znajduje si...
BaldininiBaldinini
Firma Baldinini powstała w 1910 roku w San Mauro Pascoli we Włoszech. Wtedy to rodzina Baldininich zdecydowała się otworzyć pierwszy zakład prod...
Projektanci mody
Mariusz PrzybylskiMariusz Przybylski
Mariusz Przybylski modą zainteresował się w Liceum Plastycznym. Zafascynowanie to było na tyle poważne, że postanowił je kontynuować podczas s...
Maciej ZieńMaciej Zień
Maciej Zień urodził się 24 kwietnia 1979 roku w Lublinie. Swoją pasję związaną ze światem mody rozwijał w Liceum Sztuk Plastycznych w rodzinn...
Paprocki&BrzozowskiPaprocki&Brzozowski
Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski to najpopularniejszy duet projektantów mody w naszym kraju. Zarówno Marcin, jak i Mariusz są absolwentami Wydz...